Als ZZPer ben je druk bezig van de ene naar de andere klus te gaan. Hierdoor schieten vaak bepaalde zaken er bij in zoals het opruimen van je bus of het opruimen en onderhouden van de werkplaats. Toch is er veel winst te behalen wanneer je je bus of werkplaats goed inricht. Maar hoe doe je zoiets en waarom zou je je kostbare tijd besteden aan het opruimen ervan? Bij de loodgieter thuis lekt de kraan ook nietwaar? Toch helpt het je onderneming enorm wanneer er wordt geïnvesteerd in het goed opruimen er van. Maar hoe doe je zoiets? Wij van ZZPklusser geven je 5 tips!

De belangrijkste adviezen op een rij!

Tip 1: Maak 2 ochtenden in de maand vrij om op te ruimen, je bus en je werkplaats te sorteren en alles op volgorde te leggen.

Tip 2: investeer in goede kasten. Dat klinkt vreemd maar omdat je nadat je het hebt opgeruimd ook een plek wil geven zodat je het terug kan vinden is een kast belangrijk.

Tip 3: Investeer in goede verlichting. Je hebt nu meer plek en door de verlichting die voor beter zicht zorgt heb  je meer overzicht in je werkplaats. Goede werkplaats verlichting is dus essentieel als ZZPer.

Tip 4: Zorg dat je looppaden hebt. Niets is zo irritant om, om een doos heen te moeten lopen om het ander te pakken. Zorg voor goede looppaden zodat je niet struikelt!

Tip 5: En dit is nog wel de beste Lifehack die we je geven. Bewaar doosjes bijv. die van de chinees om schroefjes en andere spullen in te bewaren. Noteer daarnaast met een label wat er in het doosje zit en noteer het in een excel lijst. Waar het ligt en wat er in het doosje zit. Dit is echt geniaal om spullen snel terug te vinden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.